بسیاری از کارهایی که شما روزانه انجام می دهید

 

 

تعریف معماری نرم افزار

معماری نرم افزار به سادگی سازماندهی یک سیستم است. این سازمان شامل همه اجزا ، نحوه تعامل آنها با یکدیگر ، محیطی که در آن کار می کنند و اصولی که برای طراحی نرم افزار استفاده می شود، هست. در بسیاری از موارد، می تواند شامل تکامل نرم افزار به آینده باشد.

معماری نرم افزار با مأموریت یا ماموریت های خاصی در نظر گرفته شده است. این مأموریت باید بدون مانع ماموریت ابزارها یا دستگاه های دیگر انجام شود. رفتار و ساختار نرم افزار بر تصمیمات مهمی تأثیر می گذارد، بنابراین باید برای بهترین نتایج ممکن به طور مناسب ارائه و ساخته شوند.

 

معماری نرم افزار در مهندسی نرم افزار

معماری نرم افزار در مهندسی نرم افزار به نمایش ساختار یک سیستم در حالی که برخی از جزئیات پیاده سازی را پنهان می کند ، کمک می کند. معماری بر روابط و چگونگی تعامل عناصر و اجزاء با یکدیگر، مانند مهندسی نرم افزار تمرکز می کند.

در واقع معماری نرم افزار و مهندسی نرم افزار اغلب همپوشانی دارند. آنها با هم ترکیب می شوند زیرا بسیاری از قوانین یکسان بر هر دو شیوه حاکم است. گاهی اوقات تفاوت زمانی رخ می دهد که تصمیمات بر مهندسی نرم افزار متمرکز شده و معماری نرم افزار به دنبال آن باشد.

لازم به ذکر است که تمام معماری نرم افزار مهندسی است، اما همه مهندسی معماری نرم افزار نیستند. معمار نرم افزار قادر است بین آنچه در مهندسی نرم افزار جزئیات است و آنچه در ساختار داخلی اهمیت دارد، تمایز قائل شود.

در حال حاضر معماری نرم افزار بر مهندسی نرم افزار غلبه می کند و جهت طراحی و ساخت سیستم های پیچیده را تعیین می کند.

 

ابزارهای طراحی معماری نرم افزار

از ابزارهای طراحی معماری نرم افزار برای ساخت معماری نرم افزار بدون داشتن نقص یا مشکلات عمده استفاده می شود. هنگام استفاده از ابزارهای مناسب ، فرد می تواند احتمال اشکال در اجرای نرم افزار یا نقص در طراحی را که بعداً در توسعه یا هنگامی که از نرم افزار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، تحت تأثیر قرار دهد، کاهش دهد.

ابزارهای طراحی معماری نرم افزار به ساخت نرم افزاری کمک می کند که مسائل امنیتی ندارد. این مهم است زیرا خطرات نرم افزاری در همه زمینه های فرآیند توسعه نرم افزار وجود دارد. وقتی تیم ها از نقص یا اشکالات نرم افزاری اجتناب می کنند ، می توانند با اطمینان به جلو حرکت کنند. با این حال ، از آنجا که این امر همیشه امکان پذیر نیست ، ابزارهای طراحی معماری نرم افزار نیز باید بتوانند در هنگام ایجاد نرم افزار نقصی را بیابند و آنها را به طور موثر اصلاح کنند. هنگام استفاده از ابزارهای طراحی معماری نرم افزاری که می توانند نقص ها را شناسایی کنند، شما می توانید طراحی اساسی نرم افزار را تجزیه و تحلیل کنید ، احتمال حمله را ارزیابی کنید، عناصر تهدید احتمالی را بشناسید و هرگونه ضعف یا شکاف در امنیت موجود را شناسایی کنید.

برای حل اشکالات طراحی در کل فرایند طراحی معماری نرم افزار از جمله اقداماتی که بهترین راه برای پیدا کردن و رفع مشکلات است، استفاده از ابزارهایی برای تحلیل ، تعمیر و طراحی معماری نرم افزار ، تجزیه و تحلیل ریسک معماری ، مدل سازی تهدید و موارد دیگر هست.

سازمانهایی که از ابزارهای معماری نرم افزاری مناسب استفاده نمی کنند ، ممکن است از مشکلاتی که بعداً ظاهر می شوند – گاهی مرگبار – شگفت زده شوند. اشکالاتی در معماری نرم افزار وجود دارد که می تواند مدتی مورد توجه قرار نگیرد ، اما در نهایت ، آنها ظاهر می شوند. سوال این است که چقدر ریسک و چقدر کار قبل از توجه به آن انجام شد؟ این می تواند خطوط نهایی را تحت تأثیر قرار دهد و به ایمنی و شهرت شرکت ها لطمه بزند.

حتی بهترین معماری ، که برای کار مناسب ترین است ، اساساً بی فایده خواهد بود اگر افرادی که نیاز به استفاده از آن دارند نمی دانند چیست ، نمی توانند آن را به اندازه کافی برای کاربرد آن بفهمند ، یا از همه بدتر اینکه آن را بد فهمیده و آن را به اشتباه اعمال کنند تمام تلاش ، تجزیه و تحلیل ، کار سخت و طراحی بصیرت بخش تیم معماری به هدر خواهد رفت. ” مستندسازی معماری نرم افزار: دیدگاهها و فراتر از آن ، پاول کلمنتز و دیگران.

  1. کاوش تعاملی – یک برنامه کاربر نهایی برای نمایش و کشف ساختار یک برنامه و وابستگی های متنی کد آن ، با توجه به اطلاعات جمع آوری شده در طول تجزیه و تحلیل کد و ذخیره شده در پایگاه دانش AIP  (برای آشنایی با مفهوم پایگاه دانش اینجا را لمس کنید)
    2. شبیه سازی تغییر – قابلیت تجزیه و تحلیل تاثیر برای شبیه سازی تاثیر تغییر بر روی یک شی
    3. مستندات خودکار – ویژگی گزارش HTML برای ایجاد اسناد فنی
    4. مدل پایگاه داده را برجسته کنید و از پایبندی بین لایه های پشتیبان و پایگاه داده اطمینان حاصل کنید
    5. هر مولفه ای را جستجو کنید و آن را در نمای گرافیکی فعلی ، در یک معامله قرار دهید
    6. کد منبع و تمام جزئیات مربوط به هر جزء برنامه را مشاهده کنید
    7. استخراج معماری های نرم افزاری سطح بالا که همه فناوری ها ، چارچوب ها و پایگاه های داده موجود در برنامه را نشان می دهد.

منبع اصلی این محتوا را میتوانید از این آدرس مطالعه کنید.