اینترنت اشیاء (Internet Of Things) در مرکز انقلاب تحول دیجیتال است که شکل کسب و کار ، شرکت و زندگی مردم را تغییر می دهد. این تحول همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهد ، از نحوه مدیریت و اداره خانه های ما گرفته تا فرآیندهای خودکار تقریباً در همه صنایع. اما در واقع اینترنت اشیا چیست؟

اگر گیج شده اید تنها نیستید. اکثر مردم نه می خواهند و نه نیازی به غرق شدن در ریزگردهای IoT دارند. در این پست ، توضیح ساده ای در مورد اینترنت اشیا و نحوه کار آن برای شما ارائه خواهم داد.

 

توضیح اینترنت اشیا به صورت ساده و غیر فنی

ممکن است این مطلب را روی رایانه یا گوشی خود بخوانید ، اما از هر دستگاهی که استفاده می کنید ، به اینترنت متصل است.

اتصال موارد به اینترنت مزایای شگفت انگیز زیادی را به همراه دارد. همه ما این مزایا را در تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و رایانه های خود مشاهده کرده ایم ، اما در مورد سایر موارد نیز صادق است. و بله ، منظور من همه چیز است.

اینترنت اشیا به معنای گرفتن همه چیزهای جهان و اتصال آنها به اینترنت است.

 

همه ی اشیا ای که میبینیم به اینترنت وصل خواهند شد. خیلی از کار ها توسط ربات ها انجام خواهد شد. فعالیت های پیش پا افتاده ما در زندگی هر روز کمتر از دیروز میشود، برای مثال: دیگر نیازی به خرید مواد غذایی برای یخچال نیست هر گاه که مواد غذایی در آن کم شود خود یخچال مواد مورد نیاز خود رو سفارش میدهد و … .

 

چرا اینترنت اشیا اهمیت دارد

وقتی چیزی به اینترنت متصل است ، به این معنی است که می تواند اطلاعات را ارسال یا دریافت کند ، یا هر دو را دریافت کند. این قابلیت برای ارسال و/یا دریافت اطلاعات ، چیزها را هوشمند می کند و هوشمندتر بهتر است.

بیایید دوباره از تلفن های هوشمند به عنوان مثال استفاده کنیم. شما می توانید به هر آهنگی در جهان گوش دهید ، اما نه به این دلیل که تلفن شما همه آهنگ ها را در خود ذخیره کرده است. به این دلیل است که هر آهنگی در جهان در جایی دیگر ذخیره می شود (آن مکان به عنوان “ابر” شناخته می شود) ، و تلفن شما می تواند آهنگی را درخواست کرده و اطلاعاتی را برای پخش آن دریافت کند.

برای هوشمند بودن ، یک چیز نیازی به ذخیره سازی فوق العاده یا یک ابر رایانه در داخل آن ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک ذخیره سازی فوق العاده یا یک ابر رایانه متصل شوید. ارتباط داشتن فوق العاده است.

در اینترنت اشیاء ، همه موارد را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

حسگرهایی که اطلاعات را جمع آوری کرده و سپس ارسال می کنند.
رایانه هایی که اطلاعات را دریافت کرده و سپس بر اساس آن عمل می کنند.
کارهایی که هر دو را انجام می دهد.
و هر سه مورد مزایای بسیار زیادی دارند که از یکدیگر تغذیه می کنند.