تصمیم گیری در مورد ارتقاء بین SSD یا RAM بیشتر می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال ، همه چیز بستگی به این دارد که از لپ تاپ خود برای چه چیزی استفاده می کنید و چند برنامه روی آن دارید. این مهم است زیرا برخی از نرم افزارها حداقل مشخصات مورد نیاز خود را دارند. تعداد برنامه هایی که معمولاً همزمان روی لپ تاپ خود اجرا می کنید نیز بر تصمیم شما تأثیر می گذارد. هنگامی که فضای خالی RAM شما بسیار کم است یا هیچ فضایی در RAM ندارید ، تغییر به SSD اهمیت چندانی نخواهد داشت. بنابراین در این زمینه شما هنوز هم مقدار کمی از حافظه RAM خود دارید. مزیت تغییر SSD یا بهبود RAM با هم تداخل دارد ، اگرچه ، تأثیر آن از دیگری متفاوت است.

 

افزایش RAM

بخش عمده ای از عملکرد RAM این است که به شما کمک می کند برنامه ها را به صورت یکپارچه روی لپ تاپ خود اجرا کنید زیرا هر برنامه ای که باز می کنید بسته به برنامه ای که در حال اجرا هستید فضای RAM مشخصی را اشغال می کند. این بدان معناست که هرچه برنامه های بیشتری باز کنید RAM بیشتری را اشغال می کنند. برخی از نرم افزارها می توانند تا 32 گیگابایت فضا نیاز داشته باشند و اجرای دو مورد از آنها حتی به بیشتر نیاز دارد. این بستگی به این دارد که لپ تاپ شما چه وظیفه ای را انجام می دهد ، بنابراین باید کمی بیشتر از RAM مورد نیاز نرم افزار استفاده کنید. RAM بیشتر قطعاً مرور شما را بهبود می بخشد ، زمان بارگذاری سریعتر مطالب فلش و صفحات وب را سریعتر می کند. شما می توانید task manager خود را بررسی کنید تا ببینید آیا حافظه شما ضعیف است یا خیر ، آیا ارتقاء RAM مفید خواهد بود زیرا اکنون بیشتر به عملکرد مربوط می شود تا سرعت.

 

اجرای چندین برنامه جایی است که تأثیر ارتقاء RAM را بیشتر احساس می کنید. افزایش حجم RAM به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه اشکالی بین برنامه های در حال اجرا سریعتر حرکت کنید. پس از اتمام RAM ، برنامه در صفحه فایل روی هارد نوشته می شود که بسیار کندتر است. به این ترتیب باعث ایجاد تاخیرهایی می شوید که هنگام حرکت در برنامه ها روی سیستم خود تجربه می کنید. اگر این مشکل را دارید ، ارتقاء RAM این مشکل را حل می کند اما علاوه بر این ، SSD یک انتخاب منطقی است. با این وجود ، ارتقاء RAM تأثیر چندانی بر تک تک کارهای لپ تاپ شما ندارد و به SSD تغییر می کند.

 

ارتقاء SSD

تعویض به SSD سرعت خواندن/نوشتن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، به این معنی که زمان بوت شدن سریعتر و باز کردن فایلها سریعتر خواهد بود. این بدان معناست که پخش یک ویدئوی 4K زمان کمتری می برد یا باز کردن هر فایل بزرگ دیگری در مقایسه با زمانی که یک HDD روی صفحه وجود داشت ، بسیار سریعتر می شود. برنامه ها به سرعت با SSD شارژ می شوند ، مخصوصاً برنامه هایی که داده های زیادی را جمع آوری می کنند. لپ تاپ شما نیز در مقایسه با حالت هارد دیسک قابل بوت شدن فوق العاده سریع بوت می شود. به طور متوسط ​​، ارتقاء به SSD به جای افزایش RAM ، گزینه بهتری است. باتری شما حتی با داشتن SSD در محل کار بیشتر عمر می کند زیرا مصرف برق کمتری دارد و همچنین سر و صدای کمتری ایجاد می کند.

به طور متوسط ​​، بدون نیاز شدید به فضای RAM بیشتر ، چه به دلیل نیاز به برنامه خاص و چه به دلیل کمبود حافظه ، تغییر به SSD باعث بهبود عملکرد بیشتر می شود. در پایان روز ، انتخاب شما برای انجام هر یک از این دو تصمیم با بیشترین مزیت است. با توجه به این نکته ، SSD وزن بیشتری در طرفدار دارد.