ویندوز 11 تقریباً آماده است. در ماه ژوئن ، مایکروسافت از “نسل بعدی ویندوز” در رویداد مجازی خود رونمایی کرد و تغییرات بزرگی در سیستم عامل قدیمی وجود دارد ، از جمله اولین نام آن در شش سال گذشته. این اطلاعیه درست پس از انتشار آخرین نسخه ویندوز 10 توسط مایکروسافت، به روز رسانی ویندوز 10 مه 2021 (همچنین به عنوان نسخه 21H1 شناخته می شود) منتشر شد. بتای عمومی ویندوز 11 در حال حاضر برای بارگیری در دسترس است و انتشار کامل آن در ماه های آینده در دسترس قرار میگیرد.

ویندوز 11 شامل مجموعه ای از ویژگی های جدید مانند قابلیت بارگیری و اجرای برنامه های Android در رایانه ویندوز شما و به روزرسانی در Microsoft Teams ، منوی Start و ظاهر کلی نرم افزار است که از نظر طراحی تمیزتر و شبیه Mac است.  (در اینجا همه ویژگی های جدید مورد علاقه ویندوز 11 و نحوه استفاده از آنها آمده است.)

 

7 ویژگی جدید که در ویندوز 11 گنجانده شده است

در اینجا چند ویژگی برجسته جدید در ویندوز 11 آورده شده است:

رابط کاربری جدید و شبیه Mac. ویندوز 11 دارای طراحی تمیز با گوشه های گرد ، سایه های پاستیلی و منوی شروع و نوار وظیفه است.
برنامه های یکپارچه اندروید برنامه های Android به ویندوز 11 می آیند و از طریق فروشگاه جدید Microsoft از طریق Amazon Appstore قابل نصب هستند. (چند راه برای دسترسی به برنامه های Android در ویندوز 10 وجود داشت ، از جمله اگر تلفن سامسونگ گلکسی داشتید ، اما این کار آن را بومی می کند.)
ابزارک ها در حالی که آنها مدتی وجود داشتند (ابزارهای رومیزی در ویندوز ویستا را به خاطر دارید؟) ، از جمله در به روزرسانی اخیر ویندوز 10 ، اکنون می توانید به طور مستقیم از نوار وظیفه به ویجت ها دسترسی پیدا کرده و آنها را شخصی سازی کنید تا هر چیزی که دوست دارید را ببینید.
ادغام تیم های مایکروسافت، تیم ها در حال افزایش چهره هستند و مستقیماً در نوار وظیفه ویندوز 11 ادغام می شوند و دسترسی به آن را آسان تر می کند (و کمی بیشتر شبیه FaceTime اپل). شما می توانید به تیم های Windows ، Mac ، Android یا iOS دسترسی داشته باشید.
فناوری Xbox برای بازی بهتر ویندوز 11 ویژگی های خاصی را که در کنسول های Xbox وجود دارد مانند Auto HDR و DirectStorage برای بهبود بازی در رایانه ویندوزی شما دریافت می کند.
پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی ویندوز 11 به شما امکان می دهد تا دسکتاپ های مجازی را به روشی شبیه به MacOS راه اندازی کنید و بین چندین دسکتاپ برای استفاده شخصی ، محل کار ، مدرسه یا بازی جابجا شوید. همچنین می توانید تصویر زمینه خود را در هر دسکتاپ مجازی تغییر دهید.
انتقال آسانتر از مانیتور به لپ تاپ و چند وظیفه ای بهتر. سیستم عامل جدید شامل ویژگی هایی به نام Snap Groups و Snap Layouts است – مجموعه ای از برنامه هایی که همزمان از آنها استفاده می کنید و در نوار وظیفه قرار دارند و می توانند همزمان برای سهولت در انجام وظایف ظاهر شوند یا به حداقل برسند. آنها همچنین به شما امکان می دهند مانیتور را به آسانی وصل کرده و از برق بکشید بدون اینکه محل باز شدن پنجره ها را از دست بدهید

 

چه زمانی می توانید ویندوز 11 را بارگیری کنید؟

ویندوز 11 در حال حاضر به عنوان یک بتا عمومی در دسترس است. به گفته مایکروسافت ، در سراسر فصل تعطیلات 2021 برای همه رایانه های شخصی سازگار و رایانه های شخصی جدید شروع به کار می کند و تا سال 2022 ادامه می یابد. با این حال ، چندین نکته نشان می دهد که ویندوز 11 می تواند در ماه اکتبر وارد بازار شود.

 

آیا رایانه شما با ویندوز 11 سازگار است؟

برای مشاهده اینکه آیا رایانه شخصی ویندوز 10 فعلی شما واجد شرایط ارتقاء رایگان به ویندوز 11 است ، برای مشاهده لیست الزامات به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

در ابتدا ، مایکروسافت به مردم دستور می داد تا برنامه PC Health Check را بارگیری کنند تا بررسی کنند آیا دستگاه های آنها سازگار هستند یا خیر. با این حال ، بسیاری از کاربران گزارش دادند که در مورد علت عدم سازگاری دستگاه جزئیات کافی ارائه نشده است. در 28 ژوئن ، یک پست وبلاگ مایکروسافت گفت که این شرکت “به طور موقت برنامه را حذف می کند” تا این مشکل را برطرف کند و این ابزار قبل از انتشار پاییز ویندوز 11 باز می گردد. در عین حال ، می توانید از برنامه منبع باز دیگری به نام WhyNotWin11 استفاده کنید تا ببینید آیا دستگاه شما سازگار است یا خیر.

در صورت خرید رایانه جدید از زمان عرضه تا نسخه عمومی ، آن رایانه نیز واجد شرایط ارتقاء رایگان است.