5G in 2020 - Applications | Dura-Line

5G نسل پنجم فناوری تلفن همراه است. این برنامه برای افزایش سرعت ، کاهش تأخیر و بهبود انعطاف پذیری خدمات بی سیم طراحی شده است.

 

فناوری 5G چیست؟

حداکثر سرعت آن 20GB بر ثانیه است ، در حالی که حداکثر سرعت 4G تنها 1 گیگابیت بر ثانیه است. 5G همچنین تأخیر کمتری را وعده می دهد ، که می تواند عملکرد برنامه های تجاری و سایر تجربیات دیجیتالی (مانند بازی های آنلاین ، کنفرانس ویدیویی و اتومبیل های خودران) را بهبود بخشد.

در حالی که نسل های قبلی فناوری تلفن همراه (مانند 4G LTE) بر اطمینان از اتصال متمرکز بودند ، 5G با ارائه تجربیات متصل از ابر به مشتریان ، اتصال را به سطح بعدی می رساند. شبکه های 5G مجازی و نرم افزاری هستند و از فناوری های ابری استفاده می کنند.

شبکه 5G همچنین با سهولت رومینگ باز بین دسترسی به تلفن همراه و Wi-Fi ، جابجایی را ساده می کند. کاربران موبایل می توانند هنگام جابجایی بین اتصالات بی سیم بیرونی و شبکه های بی سیم در داخل ساختمان بدون دخالت کاربر یا نیاز به احراز هویت مجدد ، در ارتباط باشند.

فناوری 5G باید ارتباط را در مناطق روستایی محروم و شهرهایی که تقاضا با فناوری 4G از ظرفیت امروز پیشی می گیرد ، بهبود بخشد. شبکه های جدید 5G همچنین دارای معماری متراکم و با دسترسی پراکنده هستند و پردازش داده ها را به لبه نزدیک کرده و کاربران را قادر می سازد تا پردازش سریعتر داده ها امکان پذیر شود.

 

فناوری 5G چگونه کار می کند؟

فناوری 5G پیشرفت هایی را در معماری شبکه به همراه خواهد داشت. 5G New Radio، استاندارد جهانی برای رابط هوای بی سیم 5G قوی تر ، طیف هایی را که در 4G استفاده نمی شود پوشش می دهد. آنتن های جدید از فناوری موسوم به MIMO (multiple input, multiple output) عظیم به معنی ورودی چندگانه ، خروجی چندگانه استفاده می کنند که به چندین فرستنده و گیرنده امکان می دهد داده های بیشتری را به طور همزمان منتقل کنند. اما فناوری 5G تنها به طیف رادیویی جدید محدود نمی شود. این برنامه برای پشتیبانی از یک شبکه همگرا و ناهمگن با ترکیب فناوری های بی سیم مجاز و بدون مجوز طراحی شده است. این باعث افزایش پهنای باند در دسترس کاربران می شود.

معماری 5G پلتفرم هایی تعریف شده توسط نرم افزار است که در آنها عملکرد شبکه از طریق نرم افزار و نه سخت افزار مدیریت می شود. پیشرفت در مجازی سازی ، فناوری های مبتنی بر ابر و فناوری اطلاعات و اتوماسیون فرایندهای تجاری باعث می شود معماری 5G چابک و انعطاف پذیر باشد و در هر زمان و هر مکان دسترسی کاربر را فراهم کند. شبکه های 5G می توانند ساختارهای زیر شبکه ای تعریف شده توسط نرم افزار ایجاد کنند که به عنوان برش شبکه شناخته می شوند. این برش ها مدیران شبکه را قادر می سازد تا عملکرد شبکه را بر اساس کاربران و دستگاه ها تعیین کنند.

5G همچنین از طریق اتوماسیون با قابلیت ماشین لرنینگ تجربیات دیجیتالی را افزایش می دهد. تقاضا برای زمان پاسخگویی در کسری از ثانیه (مانند موارد مربوط به خودروهای خودران) به شبکه های 5G نیاز دارد تا از اتوماسیون باماشین لرنینگ  و در نهایت یادگیری عمیق و هوش مصنوعی استفاده کنند. تأمین خودکار و مدیریت فعال ترافیک و خدمات هزینه زیرساخت ها را کاهش داده و تجربه مرتبط را افزایش می دهد.

 

5G چه زمانی در دسترس خواهد بود و چگونه گسترش می یابد؟

سرویس 5G در حال حاضر در برخی مناطق در کشورهای مختلف در دسترس است. این خدمات نسل اول (5G (non-standalone به معنی غیر مستقل نامیده می شود. این فناوری یک رادیو 5G است که از زیرساخت شبکه 4G LTE موجود استفاده می کند. 5G NSA سریعتر از 4G LTE خواهد بود. اما فناوری 5G با سرعت بالا و تأخیر کم که صنعت روی آن تمرکز کرده است ، 5G (standalone)به معنی مستقل است. باید در دسترس قرار گیرد تا سال 2020 و معمولاً تا 2022 در دسترس باشد.

 

تاثیر فناوری 5G در دنیای واقعی چیست؟

فناوری 5G نه تنها عصر جدیدی را در بهبود عملکرد و سرعت شبکه ، بلکه تجربیات متصل جدیدی را برای کاربران رقم می زند.

در مراقبت های بهداشتی ، فناوری 5G و اتصال Wi-Fi 6 به بیماران امکان می دهد از طریق دستگاه های متصل که دائماً اطلاعات مربوط به شاخص های کلیدی سلامت مانند ضربان قلب و فشار خون را ارائه می دهند ، تحت نظر قرار گیرند. در صنعت خودرو ، 5G همراه با الگوریتم های مبتنی بر ماشین لرنینگ اطلاعاتی در مورد ترافیک ، تصادفات و موارد دیگر ارائه می دهد. وسایل نقلیه قادر خواهند بود اطلاعات خود را با سایر وسایل نقلیه و واحدهای موجود در جاده ها مانند چراغ راهنمایی به اشتراک بگذارند. اینها تنها دو کاربرد صنعتی با فناوری 5G هستند که می توانند تجربه های بهتر و ایمن تری را برای کاربران ایجاد کنند.

 

سهم سیسکو در فناوری 5G چقدر است؟

Cisco این شبکه خودکار ، مبتنی بر نرم افزار مبتنی بر ابر را برای سرویس گیرنده 5G ارائه می دهد. معماری Cisco ONE اولین معماری ابری و تعریف شده توسط نرم افزار است که بطور یکپارچه شامل استقرار شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات می شود-این شامل رومینگ باز بین تلفن همراه و Wi-Fi است ، از جمله Wi-Fi 6 جدید (همچنین با نام 802.11ax شناخته می شود) ، که چندین ویژگی را با معماری 5G به اشتراک می گذارد.