برای به دست آوردن نتایج بسیار متفاوت ، باید کاری متفاوت انجام دهیم. برای اکثر سازمانها ، KCS® نشان دهنده روش جدیدی برای تفکر در مورد دانش است و مزایای آن عمیق است.

 

 

در قرن 21، دیجیتال شیوه زندگی است ، به ویژه در هر کسب و کار یا سازمانی. با تغییرات قابل توجهی در نوآوری و بهره وری ، به نظر می رسد عملکردهای پشتیبانی به سختی می توانند ادامه دهند. در حالی که پشتیبانی فنی قبلاً یک بخش داخلی و پشتیبان بود که مشتریان هرگز ندیده بودند، مشتریان امروزی روزانه با تیم های خدمات فنی ارتباط برقرار می کنند. تیم های حمایتی در سازمان ها ممکن است برای حفظ وضعیت خود با مشکل روبرو شوند ، اما سرویس دانش محور آن را تغییر می دهد. سرویس دانش محور یا KCS بر دانش به عنوان یک دارایی مهم برای ارائه خدمات و پشتیبانی تأکید می کند. KCS مخفف کلمه “Knowledge Centered Support” هست. در این مقاله ، ما در حال بررسی اصول و روش KCS هستیم.

 

سرویس دانش محور چیست؟

برای درک KCS ، اجازه دهید نگاهی طولانی به تیم های خدمات در محیط های کار دیجیتال داشته باشیم.

در اکثر سازمانها ، صرف نظر از اندازه ، میزهای کمک فناوری اطلاعات مملو از درخواست ها هستند ، از اقلام کوچک و خسته کننده که انجام آنها آسان است اما زمان بر است ، تا مشکلات بزرگتری که باید فوراً حل شوند. تیم های خدمات فناوری اطلاعات همیشه بر اساس اولویت ، دانش فردی از یک مشکل و زمان مورد نیاز برای تحقیق ، این درخواست ها را متعادل می کنند ، که می تواند به معنای تماس با افراد خارج از تیم خدمات فناوری اطلاعات باشد.

مشکلات این مسائل موجود واضح است:

زمان صرف شده برای حل مسائل تکراری
زمان و منابع صرف تحقیق درباره مسائل پیچیده
دانش راه حل اصلی این تنگناها است. دستیابی به دانش از قبل به کاهش چشمگیر زمان صرف شده برای حل مشکلات و در نتیجه صرفه جویی در پول و منابع کمک می کند. این نظریه ، که به مدیریت دانش معروف است ، روشی متداول برای کاهش چالش های تیم های خدماتی است که تحت فشار فزاینده ای قرار دارند تا به درستی ، سریع و انعطاف پذیر به مشتریان پاسخ دهند.

هنگامی که یک تیم خدمات فناوری مسئله ای را حل می کند ، که اغلب فقط توسط یک نفر انجام می شود ، بسیار معمول است که آن راه حل دانش در کنار راه قرار گیرد. با حل یک مشکل ، کارکنان فناوری اطلاعات به سراغ مشکل بعدی می روند. در یک دنیای کامل ، این اطلاعات برای استفاده در آینده ، در نوعی مرکز دانش ، به منظور صرفه جویی در وقت و منابع در صورت بروز مجدد مسائل مشابه یا مشابه ، جمع آوری می شود. اگر پایگاه دانش ایجاد نشده باشد ، جایی برای آن دانش خاص وجود ندارد که بخشی از دانش جمعی و مشارکتی شود.

در حالی که دانش یک راه حل روشن برای واقعیت آشفته میزهای فناوری اطلاعات است ، اجرای مدیریت دانش به طور موثر هنوز از بسیاری از سازمان ها فرار می کند. چالش ها دو جنبه است: ایجاد پایگاه دانش ، سپس استفاده موفقیت آمیز از آن. (برای دانستن تفاوت بین پایگاه دانش و پایگاه داده اینجا را کلیلک کنید)

ایجاد پایگاه دانش مستلزم صرف زمان ، اولویت و رویکرد مشترک با تیم های فراتر از میز خدمات فناوری اطلاعات است. متأسفانه ، مدیریت دانش اغلب در اولویت قرار نمی گیرد یا توسط گروه بزرگی از متخصصان دانش مورد پذیرش قرار نمی گیرد ، اغلب به این دلیل که به عنوان یک کار اضافی برای تیمی که بیش از حد بارگیری شده تلقی می شود.

در اینجاست که سرویس دانش محور (KCS) وارد می شود. این نظریه معتقد است که سرعت بخشیدن به خدمات در شبکه های ارائه شده برای دسترسی و حفظ دانش بسیار مفید است.

چهار اصل اصلی KCS وجود دارد که هدف آنها بهبود عملکرد میزهای کمک فناوری اطلاعات است:

فراوانی: بیشتر به اشتراک بگذارید ، بیشتر بیاموزید.
ایجاد ارزش: وظایف کاری ؛ به تصویر بزرگ فکر کنید
تقاضا محور: دانش محصول جانبی تعامل است
اعتماد: مشارکت ، توانمندسازی ، ایجاد انگیزه

KCS هر چند فقط نظری نیست، اصول و روش و  تکنیک هایی را ارائه می دهد که به سازمان ها کمک می کند تا سریعتر به مسائل پاسخ دهند ، از جمله کوتاه کردن زمان لازم برای پرداختن به مسائل پیچیده ، و ارائه پاسخ های ثابت برای مشتریان که خودکفایی را ممکن می سازد. هدف KCS ادغام استفاده از پایگاه دانش در گردش کاری سازمانی به منظور:

محتوا را به عنوان محصول جانبی حل مشکلات ایجاد کنید
محتوا را براساس استفاده و تقاضا تکامل دهید
ایجاد پایگاه دانش از تجربیات جمعی یک سازمان
یادگیری ، همکاری ، اشتراک گذاری و بهبود را به رسمیت بشناسید

این محتوا ترجمه شده بخشی از یک مقاله بود که میتوانید کامل آن را از اینجا دنبال کنید .