چگونه می توان سلطه بیت کوین را درک کرد: چگونه کار می کند و چرا مهم است

دامیننس در زبان فارسی معادل سلطه هست. سلطه بیت کوین معیاری برای اندازه گیری مقدار کل بازار رمزنگاری از بیت کوین است. این می تواند به شما در درک روند BTC و alt کوین ها کمک کند. سلطه فعلی بیت کوین را ببینید.

مهمترین نکته در مورد سلطه بیت کوین این است که می تواند به شما کمک کند بفهمید که آلتکوین ها در روند نزولی یا صعودی در برابر بیت کوین هستند.

هنگامی که سلطه BTC افزایش می یابد ، به طور کلی alts در مقابل BTC ارزش خود را از دست می دهند.
هنگامی که سلطه BTC کاهش می یابد ، در کل به طور کلی ، در برابر BTC ارزش پیدا می کند.
این بدان معناست که در اکثر موارد شما می خواهید در بیت کوین (یا پول نقد) باشید وقتی سلطه بیت کوین در روند صعودی قرار دارد و سپس می خواهید در قیمت های آلت کوین (از جمله ETH ، کلاه های بزرگ ، میان رده ها ، محدوده های پایین و غیره) در زمان تسلط بیت کوین باشید. در روند نزولی قرار دارد

در بیشتر موارد ، روند نزولی شدید و مداوم سلطه در بازارهای ارزهای رمزنگاری اتفاق می افتد ، زیرا بازارهای شدید گاو تمایل به افزایش سرمایه های بالاتر از بیت کوین دارند. به همین ترتیب ، عقب نشینی این روند معمولاً نشانه بازار خزنده است. (میدانید که در بازار های مالی گاو نماد خریداران انبوه که در نهایت باعث افزایش قیمت میشنوند و خرس ها نماد فروشنده های ترسو که در نهایت سبب کاهش قیمت میشوند)

تقریباً به همین راحتی است. البته ، سلطه بیت کوین می تواند پیامدهای متفاوتی در بازه های زمانی مختلف داشته باشد و در نهایت تنها یک ابزار در جعبه ابزار معامله گران است.

به طور خلاصه ، یادگیری نحوه خواندن نمودار تسلط بیت کوین مهم است. خوشبختانه تنها یک کلیک در CoinMarketCap.com یا TradingView فاصله دارید.

نکته: در زیر تصویری از سلطه بیت کوین و ارتباط آن با چرخه های بازار آمده است.

A chart showing Bitcoin dominance and market cycles.

تسلط بیت کوین و چرخه های بازار