به جرات میشه از پیام رسان (messenger) نلگرام به عنوان بهترین و محبوب ترین پیام رسان موجود در حال حاضر نام برد .به تازگی آپدیتی از این پیام رسان محبوب منتشر شده که میشه حتی روی پروفایل به جای عکس ویدیو گذاشت . ولی به متاسفانه به دلیلی فیلترینگی که صورت گرفته مردم برای کار های روزمره خود به سراغ پیام رسان واتزاپ (whatsapp) رفتن که البته اگه پیام رسان تلگرام فیلتر نبود مطمئنا مردم کارهاشون رو با همون پیام رسان تلگرام انجام میدادند .

از بحث اصلی دور نمیشیم و به معرفی بهترین تلگرام موجود در حال حاضر می پردازیم :

بهترین نسخه تلگرام

در حال حاضر بهترین نسخه تلگرام برای استفاده ، نصخه اصلی خود تلگرام می باشد که تلگرام برای کاربران خود دو نسخه برای این منظور منتشر کرده است : نسخه اصلی تلگرام (telegram) و نسخه دوم تلگرام به نام تلگرام ایکس (telegram X) .

دانلود تلگرام از طریق گوگل پلی (telegram)

دانلود تلگرام ایکس از طریق گوگل پلی (Telegram x)

این دو نسخه از نظر رابط کاربری تفاوت های کوچکی دارند ولی در کل تفاوت چندانی با هم ندارند . ولی بین این دو نسخه نیز نسخه اصلی تلگرام telegram بروز تر و دارای آپدیت منظرم می باشد پس بهتره از نسخه اصلی خود تلگرام استفاده کنید .

آیا از تلگرام های غیر رسمی میتوان استفاده کرد؟

به شدت توصیه میشه که از تلگرام های غیر رسمی نظیر موبوگرام (mobogram) ، پلاس (plus) ، ویدوگرام (vidogram) و ….. استفاده نکنید . این نرم افزار ها اغلب به دلیل عبور از فیلترینگ تعدادی کاربر برای خود جذب کردند ولی عملا کاملا امنیت گوشی شما را زیر سوال می برند .

وقتی یک نرم افزار روی گوشی شما نصب می شه بسته به دسترسی هایی که داره میتونه کارهای زیادی انجام بده . حالا تصور کنید نرم افزارهای مثل تلگرام های غیر رسمی که همون اول از شما دسترسی به شماره تلفن ها ، دوربین ، فایل ها و همه چیز گوشی رو میگیرن در صورتی که یک برنامه نفوذی باشند تا چه حد میتونند خطرساز باشند .

و نکته آخر دوست عزیز هیچوفت نگید که من که اطلاعات خاصی ندارم که بخوان هکم کنن و …. . دسترسی این نرم افزار ها به قدری بالاست که ممکنه بعدا موجب ایجاد مشکلاتی بشوند .

امیدوارم این مقاله بتونه تا حدودی شما رو راهنمایی کرده باشه با تشکر از وقتی که گذاشتید .